Corona protocol

– lees dit goed door als er wijzigingen zijn doorgevoerd

We zullen dit jaar een aantal spelregels en maatregelen hanteren die voor iedereen zullen gaan gelden. Lees ze goed door voordat u zich inschrijft, bij inschrijving gaat u dit jaar automatisch akkoord met het volgen van deze regels.

    1. Algemeen
    2. Inschrijvingen
    3. Eten/drinken

Algemeen

Als eerste moet iedereen zichzelf voor aanvang van een activiteit de volgende vragen stellen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in quarantaine omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is het antwoord op één van deze vragen JA, dan vragen we je om thuis te blijven en niet deel te nemen aan onze activiteit.

Bent u na 14 augustus op vakantie geweest in een land met oranje reisadvies, laat u dan testen of ga 14 dagen in quarantaine. Doe pas mee aan onze week als u negatief getest bent OF 14 dagen in quarantaine bent geweest.

Deelnemers t/m 12 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Vanaf 13 jaar is dit wel nodig in bepaalde situaties, daarom zullen we dit jaar alleen deelnemers t/m 12 jaar toestaan.

Onze vrijwilligers zullen waar mogelijk 1,5 meter afstand houden van de deelnemers. We willen de deelnemers vragen om hier ook op te letten, onze vrijwilligers zijn altijd herkenbaar aan een 1,5 meter OF JVV Drunen hesje. Deze hesjes worden door ons na gebruik gedesinfecteerd. Vrijwilligers houden altijd onderling en van de ouders afstand.

De volgende algemene hygiëneregels gelden:

  • Was vaak je handen. 20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed
    drogen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Schud geen handen.

Bij binnenactiviteiten zullen onze vrijwilligers een mondkapje dragen, als de vrijwilliger deze niet zelf in zijn/haar bezit heeft zullen wij die verstrekken. Mochten er maar weinig vrijwilligers zijn bij de binnen activiteit dan is het mondkapje alleen voor de vrijwilligers bij de inschrijftafel verplicht. Bij buitenactiviteiten is de keuze aan de vrijwilliger, maar adviseren wij het wel om deze te dragen indien er veel vrijwilligers aanwezig zijn (uitgezonderd bij activiteiten waar de locatie dit mogelijk verplicht).

We zullen ook voldoende desinfectiemiddel verstrekken. Bij binnenkomst dient elke vrijwilliger zijn/haar handen te desinfecteren. Voor deelnemers is dit optioneel. Ze mogen dit naar wens ook tijdens de activiteit zo vaak als nodig/gewenst is herhalen.

Inschrijvingen

Zoveel mogelijk inschrijvingen zullen vooraf gebeuren via ons e-ticket systeem. Hierbij kan via ideal betaald worden en zal er geen contact zijn tijdens de inschrijving. Als u een e-ticket heeft dan vragen we u die aan het kind mee te geven en zelf niet in de rij te gaan staan.

Na-inschrijven kan contant of per pin betaald worden. Onze voorkeur gaat uit naar contant, dit kunt u meegeven aan het kind en dan hoeft u niet in de rij te staan.

Als u als ouder/verzorger toch bij de inschrijftafel in de rij gaat staan dan is het verplicht om een mondkapje te dragen en 1,5 meter afstand te houden van andere huishoudens die staan te wachten en van onze vrijwilligers bij de inschrijftafel.

Kom met maximaal 1 ouder/verzorger de deelnemer(s) brengen en probeer diezelfde ouder/verzorger de deelnemer(s) weer op te laten halen zodat bij één activiteit maar één ouder/verzorger aanwezig is geweest. Het is voor ouders ook nooit toegestaan om bij de activiteit te blijven tenzij de ouder vooraf is opgegeven als vrijwilliger.*

We proberen ten aller tijde een aparte ingang en uitgang te hanteren waardoor éénrichtingsverkeer geldt bij de inschrijftafel, dit wordt doormiddel van borden, afzetlint en/of krijtspray gemarkeerd en hier moet u zich ook aan houden.

Eten/drinken

We zullen dit jaar wel eten/drinken aanbieden. Indien het wordt aangeboden zal er maar één vrijwilliger zijn die verantwoordelijk is voor het drinken en één vrijwilliger die verantwoordelijk is voor het eten (dit kan dezelfde vrijwilliger zijn bij kleine activiteiten). We willen deelnemers dit jaar vragen waar mogelijk zelf een flesje water/ranja mee te nemen zodat er zo veel mogelijk hygiëne gegarandeerd kan worden op gebied van drinken.

Wat betreft eten zullen we waar mogelijk voorverpakt eten aanbieden.


Deze maatregelen zijn mede opgesteld met hulp van wegaanopzomerkamp.nl.

*Uitgezonderd Poppen en Beren bureau. Hierbij mag één ouder per huishouden naar binnen bij de activiteit. Bij alle andere activiteiten is dit niet toegestaan. Ter plekke opgeven als vrijwilliger is bij de Midgetgolf en de Vossenjacht toegestaan maar onze voorkeur gaat naar vooraf aanmelden als vrijwilliger.